söndag 6 november 2011

Sista dagen på mässan

Idag är det lördag och min sista mässdag.
Dagen började med lite sista shopping som jag hade på min lapp.
Därefter dags att titta runt på de olika utställningarna, mer eller mindre intressanta.
Men vilka kviltar mångar är verkligen imponerande både till format och komposition.
Lite bilder blir det när jag sorterat litegrann.
Dagen avslutades med en Texas BBG ute i parken framför centret.
Den här gången var Thomas med.
God mat, fint väder och bra musik.
Bättre avslutning på min Houston kan det nog inte bli.
Imorgon går vårt tåg kl 13, eller rättare sagt buss i 5 timmar för att kliva på tåget till Chicago.
Bestämde oss för att packa ikväll.
Det slutade med 3 väskor som väger ca 21 kg (gränsen är 23kg) plus våra "handbagage" som väger ca12-14 kg (gränsen på tåget är 23 kg så det är ingen fara, men på flyget är det 8kg som gäller).
Alltså måste vi köpa ännu en väska i Chicago så vi kan fördela vårt bagage.
Summa summarum 2 extra väskor = 800kr på flyget, men vi har ju handlat billigt (kläder, elektronikprylar mm.

Nästa inlägg bli ett gästinlägg, Thomas kör en rapport vad han gjort under sina dagar i Houston på egen hand.
Kan bara säga att han är välkänd på Visitor Center här.
Ankie

Inga kommentarer:

Celsius to Fahrenheit conversion
Enter Celsius
Value in Fahrenheit
provided by metric conversions