tisdag 8 november 2011

Kursdag i Houston

Idag hade jag anmält mig till 2 kurser plus lunchevent, resten av veckan tänker jag ägna mig åt shopping och utställningar.

Första kursen ut var " Presser feet to your rescue"
Mycket intressant om pressarfötter, nålar och underlägg med mera.




Sedan var det dags för luncheventet där alla vinnarna i de olika kategorierna av "World of beauty" presenterades och sedan höll Marti Michell ett föredrag om "The accidental Quilter" , om personer hon mött och händelser hon råkat ut för.


Något måste magen också ha, bla den här chokladkakan
På eftermiddagen gick jag en kurs som handlade om att göra en quilt utifrån ett fotografi .
Framförallt porträttbilder , bilder på djur och blommor.

Klockan 17 tjuvöppnade själva festivalen "The preopen night"
Cirka 1000 försäljare, det ni det är annat än vår Syfestival
Gick runt till kl var 21.30 ca (de stängde 22), då hade jag avverkat ca 1/3.
Handlade inte så mycket utan bestämde mig för att kolla över vad som fanns inför morgondagens shoppingtur.

Ankie

Inga kommentarer:

Celsius to Fahrenheit conversion
Enter Celsius
Value in Fahrenheit
provided by metric conversions