fredag 28 oktober 2011

Mot quiltbutik

Vid 12-tiden kom vi fram till Fort Bragg och QUILTBUTIKEN, jag har ju redan missat 1 som hade stängt, en som hade lagt ner och en hittade vi inte.

Nu var det shoppingtime.
Men man blir ju lite handlingsförlamad när man kommer in i en amerikansk quiltbutik.
Som tur är släpper det snabbt och det är svårt att sluta.
Så mycket tyger och tillbehör. Vilka priser sen!!
Jag pratade med ett par amerikanska damer och dom undrade hur jag hade hamnat här .
Några bilder från affären


Såklart att det finns en symaskin på "The restroom"










Dom frågade hur det var i Sverige och när jag berättade om priserna skakade dom på huvudet.
Efter shopping blev det Starbucks och sedan tog vi inte HW 1 till San Fransisco för dom menade att det var en dagstripp och då kl var över 13 körde vi en snabbare väg.
Med GPS:en inställd på Carlton hotell i SF drog vi iväg.

Förresten glömde jag en sak, det första vi gjorde när vi kom till Fort Braggs var ju såklart att doppa fötterna i Pacific Ocean dvs Stilla havet. Äntligen vatten vi har börjat tröttna på skog och berg :)



Nybadade fötter

Hälsningar Ankie

2 kommentarer:

Lizzan sa...

Vilken härlig resa ni har!! Tack för att jag får "följa" med!
Kram Lizzan

Ankie sa...

Kul att du vill följa med.
Det här är verkligen en drömresa med Quiltfestivalen i Houston som en av höjdpunkterna.
Kram Ankie

Celsius to Fahrenheit conversion
Enter Celsius
Value in Fahrenheit
provided by metric conversions